top of page

Ornamente de Craciun din pasta DAS (pasta de modelaj teracota)


Astazi am sa va povestesc un pic despre pasta DAS. Nu vreau sa-i fac reclama, ci doar sa va spun cum am descoperit-o eu.

Asta s-a intamplat cu vreo 5 ani in urma, cand baiatul meu cel mic, in clasa I pe atunci, a avut nevoie de decoratiuni de Craciun. Participa cu clasa la un concurs de brazi de Craciun si mi-a aspus ca are nevoie de ornamente de brad handmade. Prima oara m-am gandit la Fimo, dar cum nu avea mult timp la dispozitie sa comand de pe net, am inceput sa caut altceva si am gasit aceasta pasta DAS. Am vazut ca scrie pe ea pasta modelatoare si am zis sa-mi incerc norocul.

Pasta DAS este un produs foarte usor de folosit. Si va spun asta din proprie experienta. Singurul ei dezavantaj ca sa spun asa, e ca va face mainile rosiiii … ca doar are culoarea teracota (desi cred ca exista si varianta alba). Dar, daca nu vreti sa va murdariti, puteti folosi manusi chirurgicale si problema e rezolvata.

Ea se poate modela in forma dorita ca o plastelina normala, iar apoi se lasa la uscat. Obiectele realizate din pasta DAS sunt solide si rezistente. Acest tip de pasta este potrivit atat in activitatile scolare (nu este toxica), cat si pentru hobby-urile voastre (bijuterii, obiecte decorative, etc.).

Dupa modelare insa, odata intarita, ea nu mai poate fi remodelata sau inmuiata in nici un fel. Din acest motiv trebuie sa aveti grija ca, in timpul modelarii, sa aveti un vas cu apa aproape pentru a va mentine mainile (manusile) usor umede. In caz contrar mainile absorb din umiditatea pastei, iar aceasta va incepe procesul ireversibil de uscare – intarire, iar în timp ce o modelati va deveni sfaramicioasa. Eu n-am stiut de lucrul acesta si mi-aduc aminte ca m-am cam chinuit prima data cu ea, am adunat bucatelele sfaramicioase (destul de multe, de altfel) si m-am facut rosie ca focul pe maini.

Pasta nefolosita trebuie neaparat inchisa ermetic. Altfel ati pierdut-o. Eu am pastrat vreo doi ani o bucata din acel baton si inca mai putea fi modelat foarte bine. Anume am tinut-o atat, sa vad cat rezista, cat este de longeviva.

Produsul întarit, obtinut din pasta de modelaj, poate fi lipit, pictat cu culori acrilice sau cu tempera si poate fi lacuit. Eu am optat atunci pentru tempera copilului meu, pentru ca le avea in dotare si au iesit niste decoratiuni minunate.

Acestea sunt primele mele ornamente de Craciun realizate din pasta DAS. Din pacate, fotografiile nu redau adevarata lor frumusete. Au facute pe seara, in graba si cu un aparat neperformant, insa ... prindeti voi ideea.

A … si am uitat sa va spun … bradutul cu care clasa noastra a participat la concurs a fost premiat si foarte apreciat.



Sper ca v-a placut propunerea de astazi.

Ne vedem in postarea urmatoare. Nu uitati sa va abonati, pentru a avea acces imediat la toate postarile mele. Orice sugestii referitoare la postari viitoare sunt binevenite.

Sharing is caring!

Thank you!

Eleni



bottom of page